جستجو در جعبه ابزار در Visual Studio 2010

12 06 2010

*- مقدمه :

سلام، این رو مینویسم برای اون دسته از دوستان برنامه نویسی که هنوز از این امکان خبر ندارند.

چند روز پیش بود که داشتیم با دوستانی که قبلا دلفی کار بودن بحث می کردیم که اینبار هم مایکروسافت درنسخه ی جدید ویژوال استادیو، امکان جستجو در Toolbox  و Properties رو نگذاشت. به یکی از همکارا گفتم که به لج مایکروسافتم که شده خودم یک افزونه برای جستجوی جعبه ابزار می نویسم (حالا بماند که اصلا ننوشتم). برخی از کارهای مایکروسافت واقعا عجیبه حداقلش اینه که برای من عجیب به نظر میاد، نمونه ی بارزش اینه که درپروژه های  WPF امکان جستجو در پنجره ی  Properties وجود داره ولی در دیگر پروژه ها از این امکان خبری نیست. نمی دونم تیم های اینا هر کدوم برای خودشون کار می کنند ؟!! شما هم احتمالا با بنده هم نظر هستید که اینگونه امکانات به زبان یا پلتفورم بستگی نداره که بگیم خوب نمیشه که اینو برای پروژه ی WinForm هم گذاشت. همانطور که می دونید ویژوال استادیو یک محیط مجتمع هستش، امکاناتی همانند مثالی که عرض کردم باید در سایر پروژه هایی که با این محیط توسعه ایجاد میشه یکسان باشه. ولی نمی دونم چرا به این نکات ریز (توسط غول نرم افزاری مانند مایکروسافت) توجهی نمیشه، خودش برای من و شاید برای خیلی ها سوال باشه. بگذریم زیادی مقدمه چینی کردم بریم سر اصل مطلب.

امروز داشتم در مورد اینکه چگونه باید برای ویژوال استادیو افزونه نوشت، وب گردی می کردم که مطلبی توجهم رو جلب کرد. نویسنده ی این مطلب یکی از برنامه نویسان ویژوال استادیو هستش که ظاهرا فقط کارش نوشتن جعبه ابزار هست 🙂 . در مطلبی که نوشته بود نحوه ی جستجو در جعبه ابزار رو توضیح می داد. کلی با خودم خندیدم (کمی هم حرس خوردم) که نزدیک به 2 ساعت هستش که کلی مقاله از اینور اونور خوندم که چطوری میشه افزونه برای ویژوال استادیو نوشت. شاید بگید خوب اصلا کلی افزونه از قبل نوشته شده و آماده هست. حق دارید ولی بنده دوست دارم نیاز هام رو خودم رفع کنم. کلیم با این قضیه حال می کنم که چیزای جدید یاد بگیرم.

*-جستجو در جعبه ابزار :

با رفتن برروی جعبه ابزار و فعال کردن آن، کافیست نام کنترل مورد نظر را تایپ کرده و Enter را بزنید تا در فرم مورد نظر قرار داده شود. برای یافتن سایر کنترل های هم نام می توانید با زدن Tab در بین آنها حرکت کنید.

جالبش اینجاست که اگر جستجو کنید مطلب قابل قبولی که توسط مایکروسافت در اینگونه  موارد ارائه شده باشه یافت نمیشه. خوب اینم یکی از اسراری بود که نباید فاش می شد.

منبع

پ.ن: حتما comment هایی که در منبع ذکر شده است را بخوانید.


کارها

Information

3 responses

24 06 2010
يكي

:)) همينجوري خواستم بگم واسه دكتر آينده مملكت بده كه بلد نباشه بنويسه » حرص »

تمرين كن

10 بار از روش بنويس تا ياد بگيري و دفعه ديگه كه حرصت در اومد ننويسي حرس :))

24 06 2010
codeprojects

حق با شماست حتما اینکارو می کنم، ممنون از یادآوریتون. حتما اگر وقت شد اصلاح می کنم.

3 11 2010
ساناز

سلام

بسيار كاربردي بود. باسپاس

بیان دیدگاه